وکیل مهاجرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکیل مهاجرت، وکیل دادگستری است که در پرونده های اقامت و مهاجرت به کشورهای خارجی تخصص و تسلط دارد. وکیل مهاجرت در خصوص قوانین و مقررات مهاجرت به هر کشور اطلاع کامل داشته و با اگاهی از اخرین تغییرات در قوانین و مقررات مهاجرتی، بهترین راه برای اخذ ویزا و اقامت دائم یا موقت را برای افراد فراهم می کند. در این مقاله در مورد قوانین و مقررات مهاجرت و انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی پرداخته شده است.

مهاجرت

مهاجرت مسیر پیچیده و سختی است که افراد متقاضی مهاجرت باید باتوجه‌به تغییرات در قوانین مهاجرتی، روند بررسی پرونده، تکمیل مدارک، مصاحبه با سفارت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری را انجام دهند. مهاجرت مانند آزمون‌های تحصیلی یا دریافت گواهینامه نیست که در صورت عدم قبولی مجدداً بتوان در آزمون شرکت کرد. تصمیم مهاجرت مهم‌ترین تصمیم شخص است که مسیر زندگی وی را تغییر می‌دهد. باتوجه‌به اینکه هزینه‌های قبل و بعد از مهاجرت سنگین و دشوار است، فرصتی برای ریسک و خطا وجود ندارد.

انواع مهاجرت

برای مهاجرت روش‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از کشورها برنامه‌های متعددی برای مهاجرت دارند. مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به شرح ذیل است:

-مهاجرت شغلی

-مهاجرت تحصیلی

-مهاجرت با سرمایه‌گذاری در کشور مقصد

-مهاجرت با ثبت شرکت و اختراع

-مهاجرت با ازدواج

-مهاجرت با دعوت‌نامه

-مهاجرت به‌وسیله ویزای خوداشتغالی

مهاجرت شغلی

مهاجرت شغلی یکی از روش‌های مهاجرت است که شخص بعد از اخذ جاب آفر در کشور مقصد، ویزای شغلی دریافت می‌کند. مدت ویزای شغلی محدود و درصورتی‌که شخص بعد از اتمام مدت کاری نتواند ویزای شغلی را تمدید کند، نمی‌تواند ویزای شهروندی اخذ کند. در مهاجرت شغلی تمدید ویزای کاری باید توسط کارفرما انجام شود. بسیاری از کشورها قوانین و مقررات سخت و پیچیده برای اخذ ویزای شغلی دارند؛ بنابراین کارفرمایان خارجی باید برای استخدام نیروی کار خارجی شرایط لازم را داشته و مجوزهای قانونی را اخذ کنند.

مهاجرت تحصیلی

زمانی که شخص قصد مهاجرت تحصیلی دارد باید کلیه اسناد و مدارک خود را آماده و از طریق سفارت کشور مقصد برای دانشگاه ارسال کند. همچنین در بعضی موارد بعد از حضور در کشور مقصد نیاز به انجام اموری در ایران است که می‌توان این امر را به وکیل مهاجرتی در ایران سپرد. مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های مهاجرت افراد در سن پایین است. یکی از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی در سن پایین، آشناشدن فرد با شرایط و فرهنگ کشور مقصد است و در فعالیت‌های شغلی، اجتماعی و تحصیلی موفقیت بیشتری خواهد داشت. همچنین اشخاصی که مهاجرت تحصیلی دارند، فرصت بهتری برای پیداکردن شغل در کشور مقصد دارند و در بعضی موارد اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور راحت‌تر است.

مزیت مهاجرت تحصیلی از طریق وکیل مهاجرت

درصورتی‌که مهاجرت تحصیلی از طریق وکیل مهاجرت انجام شود، مزایایی به شرح ذیل دارد:

  • نیاز به برگشت به کشور برای انجام امور نیست.
  • در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
  • در خصوص انجام کار بر اساس قوانین و مقررات اطمینان دارید.

مهاجرت به‌وسیله دعوت‌نامه

مهاجرت به‌وسیله دعوت‌نامه در مواردی است که نزدیکان شخص در کشور مقصد زندگی می‌کنند و با دعوت‌نامه  و ویزای توریستی می‌توانند در کشور مقصد اقامت دائم دریافت کنند. در بعضی کشورها به‌وسیله اسپانسرشیپ و دعوت‌نامه برای افراد درجه یک خانواده می‌توان ویزا و اقامت دریافت کرد. در ویزای اسپانسرشیپ باید شخص ثابت کند که می‌تواند نیازهای مالی اشخاصی که برای آنها دعوت‌نامه ارسال کرد را تأمین کند. معروف‌ترین اسپانسرشیپ، اسپانسرشیپ کانادا است.

مهاجرت به‌وسیله سرمایه‌گذاری

در مهاجرت به‌وسیله سرمایه‌گذاری شخص می‌تواند با خرید ملک، سهام و کسب‌وکار ویزای کشور مقصد را اخذ کند. در کشورهای مختلف مهاجرت به‌وسیله سرمایه‌گذاری متفاوت است؛ بنابراین قبل از هر اقدام برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از مشاوره وکیل متخصص مهاجرتی بهره‌مند شوید.

مهاجرت به‌وسیله ثبت شرکت و اختراع

مهاجرت به‌وسیله ثبت شرکت و اختراع یکی از روش‌های مهاجرت است. به این مهاجرت، مهاجرت به‌وسیله ict نیز گفته می‌شود. این روش مهاجرت در کشورهای دارای اقتصاد روبه‌رشد رایج است. در مهاجرت از طریق اختراع، شخص باید دارای ایده خلاقانه و مبتکر باشد و برای این ایده یک طرح تجاری در کشور مقصد ارائه کند. در نتیجه شخص می‌تواند ویزای استارتاپی از کشور مقصد اخذ کند. برخی از کشورها مانند انگلیس، فرانسه و کانادا به اشخاص دارای برنامه استارتاپی با ایده خلاقانه ویزای اقامت دائم می‌دهند.

مهاجرت با ویزای خوداشتغالی

مهاجرت به‌وسیله خوداشتغالی برای هنرمندان، افراد مشاهیر و ورزشکاران است. افراد برای استفاده از ویزای خوداشتغالی باید در زمینه هنری، ورزشی و فرهنگی سابقه درخشان و ویژه داشته باشند. یکی از مهم‌ترین کشورها برای مهاجرت به‌وسیله خوداشتغالی، کشور کانادا است.

مهاجرت به‌وسیله ازدواج

یکی از روش‌های رایج برای اخذ اقامت در کشور مقصد، مهاجرت به‌وسیله ازدواج است. به ویزای مهاجرت از طریق ازدواج در کشور انگلیس، ویزای خانواده گفته می‌شود.

انتخاب وکیل مهاجرت از ایران یا خارج از کشور

یکی از اشتباهاتی که افراد در امور مهاجرتی انجام می‌دهند، انتخاب وکیل مهاجرت در خارج از کشور است. درصورتی‌که انتخاب وکیل متخصص مهاجرت در داخل ایران مزایایی بیشتری دارد. اگر در روند پیگیری پرونده مهاجرتی مشکلی ایجاد شود، پیگیری مشکل در خارج از کشور سخت و در بسیاری موارد غیرممکن است. وکیل مهاجرت در داخل کشور، وکیل دادگستری است و تحت نظارت نهاد وکالت قرار دارد و در صورت تخلف و ایجاد مشکل می‌توان اقدامات قانونی برای احقاق حق خود را انجام داد. یکی از معایب انتخاب وکیل مهاجرتی در خارج از کشور، به دلیل اختلاف ساعت، ارتباط با وکیل و پیگیری و سؤال‌کردن در مورد روند پرونده مهاجرتی سخت و دشوار است.

هزینه وکیل مهاجرت

هزینه وکیل مهاجرت موضوعی تخصصی است. در تعیین هزینه وکیل مهاجرتی عوامل مختلفی مانند شرایط شخص، نحوه مهاجرت، نحوه اخذ ویزای تحصیلی یا کاری، کشور مقصد، تعداد افراد خانواده برای مهاجرت، تغییرات در قوانین و مقررات کشور مقصد و هزینه‌های خدمات ارائه شده توسط وکیل است؛ بنابراین قبل از هر اقدام برای انتخاب وکیل مهاجرت در خصوص هزینه  و نحوه پرداخت آن با وکیل مشورت کنید.

انتخاب وکیل مهاجرت حرفه‌ای و مورداعتماد

اولین قدم برای مهاجرت، انتخاب وکیل مهاجرت مورداعتماد و حرفه‌ای است که بتواند روند پیگیری امور مهاجرتی را با سرعت انجام دهد. در انتخاب وکیل مهاجرتی موارد ذیل باید موردتوجه قرار گیرد:

  • وکیل دارای دفتر وکالت و با آدرس، تلفن و مشخصات معتبر
  • وکیل دارای پروانه مؤسسه حقوقی در زمینه مهاجرت
  • وکیل دارای پروانه وکالت
  • وکیل دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج و کاریابی خارجی باشد.
  • وکیل دارای پرونده‌های موفق مهاجرتی باشد.
  • وکیل بر قوانین و مقررات مهاجرت کشور مقصد تسلط کامل داشته باشد.
  • بررسی مجوزات وکیل مهاجرتی قبل از ارجاع کار به وی
  • تنظیم قرارداد با وکیل

وظایف وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت باتوجه‌به تخصص و تجربه کاری در زمینه مهاجرت، اقداماتی را به شرح ذیل انجام می‌دهد تا  شخص از اولین اقدام در کشور مبدأ تا رسیدن به کشور مقصد، سریع‌تر به هدف خود دست یابد:

  • انتخاب راحت‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت باتوجه‌به شرایط شخص متقاضی مهاجرت
  • ارزیابی مدارک و مستندات پرونده مهاجرتی
  • ارائه نکات و روش‌هایی برای افزایش شانس دریافت ویزا
  • ارسال پرونده شخص متقاضی مهاجرت به اداره مهاجرت با کمترین ریسک و خطا
  • ارائه راهکار برای افزایش شانس قبولی شخص در مصاحبه در سفارت
  • تهیه و تنظیم رزومه عالی، ترجمه و معادل‌سازی مدارک شخص متقاضی مهاجرت
  • انجام کلیه موارد مربوط به رزرو بلیط پرواز، هتل و امور مهاجرتی شخص در کشور مقصد
  • ارائه راهکار برای اخذ اقامت دائم و شهروندی در کشور مقصد
  • پیداکردن کار یا تحصیل در کشور مقصد برای اقامت دائم و موقت

چه افرادی باید از وکیل مهاجرت استفاده کنند.

وکیل مهاجرت با تسلط بر قوانین و مقررات مهاجرتی، روند مهاجرت را سرعت داده و درصد موفقیت را  افزایش می‌دهد. شرایط بعضی افراد برای مهاجرت حساس و دارای ریسک بالایی است و باید برای موفقیت در امور مهاجرتی از وکیل متخصص مهاجرت بهره‌مند شوند. هرساله قوانین و مقررات مهاجرت تغییر می‌کند و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای افراد متقاضی مهاجرت می‌شود. در این حالت انتخاب وکیل مهاجرت متخصص و باتجربه که در پرونده کاری خود موارد مهاجرتی موفق دارد، اهمیت زیادی دارد.

  • اشخاصی که در پرونده مهاجرتی دارای سابقه ریجکت‌شدن ویزا هستند.
  • اشخاص دارای سوءپیشینه کیفری
  • اشخاصی که ویزای آنها با تأخیر آماده نشده است.
  • اشخاصی که شیوه مهاجرت آنها نرخ ریجکتی بالا دارد.
  • اشخاص کارفرما که تمایل به استخدام نیروی کار مهاجر دارند.
  • اشخاصی که توانایی و تخصص لازم برای انجام اقدامات مهاجرتی ندارند.
  • اشخاصی که توانایی انجام مراحل آنلاین مهاجرت را ندارند.
  • اشخاصی که تمایل به انجام امور اداری و پیگیری روند مهاجرتی را ندارند.

وکیل مهاجرت عدل آرا

اشخاص برای مهاجرت باید به تمام قوانین و مقررات کشور مقصد آگاهی داشته باشند و این امری ساده نیست؛ بنابراین انتخاب وکیل مهاجرتی که بر تمام قوانین و مقررات کشور مقصد تسلط و تجربه دارد بهترین اقدام است. گروه حقوقی عدل آرا  دارای دپارتمان تخصصی امور مهاجرتی است که وکلای متخصص امور مهاجرت به‌صورت ویژه و تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند. قبل از هر اقدام برای امور مهاجرتی از مشاوره و وکالت تخصصی وکیل مهاجرتی عدل آرا بهره‌مند شوید.

تاریخ انتشار:

۲۹ / ۱۰ / ۱۴۰۲

نویسنده:

عدل‌آرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *