استفاده از خدمات پلتفرم عدل آرا برای کاربران و وکلای همکار، منوط به دانستن و پذیرفتن نکات و شرایطی است که در این صفحه تحت عنوان قوانین و مقررات عدل آرا منتشر شده است. ممکن است در طول زمان و بنا به شرایط خاص و همچنین تغییرات قوانین حاکم بر کشور و فضای رسانههای دیجیتال، برخی از این قوانین با بهروزرسانی یا تغییر مواجه باشند. لذا هر از چند گاهی به این صفحه از سایت عدل آرا سر بزنید تا از آخرین قوانین حاکم بر پلتفرم حقوقی عدل آرا آگاه شوید و دچار بروز تخلف و خطا در روند استفاده از خدمات عدل آرا نشوید.
وبسایت عدل آرا یک موسسه حقوقی نیست. وبسایت عدل آرا یک بازارگاه (Legal MarketPlace) اینترنتی دو طرفه است که بین وکلا و کارشناسان حقوقی و افراد حقیقی که مشورت حقوقی نیاز دارند، راه ارتباطی ایجاد میکند. در این سند از وبسایت حقوقی عدل آرا با عنوان عدل آرا نام برده میشود.
اشخاص حقیقی که برای دریافت پاسخ مشکلات حقوقی خود نیاز به دریافت مشورت از وکلا و کارشناسان حقوقی دارند.
اشخاص حقوقی که به سوالات و مشکلات حقوقی کاربرهای عدلآرا در این پلتفرم پاسخ میدهند.
۱. کاربر متعهد میشود که برای استفاده از خدمات عدل آرا اطلاعات حقیقی یا حقوقی واقعی و خود را در سامانه ثبت نمایند. اطلاعات شخصی ثبت شده در سامانه باید متعلق به شخص استفاده کننده از خدمات باشد و از نظر قانونی صحت داشته باشد. در غیر این صورت مسئولیت حقوقی و قانونی ثبت اطلاعات نادرست و غیرواقعی توسط کاربر متخلف بر عهده خود اوست.
۲. کاربر میپذیرد که سامانه عدل آرا جهت اطلاعرسانی و ارسال اعلانات از پیامک به عنوان راه ارتباطی فی مابین استفاده کند.
۳. کاربر میپذیرد که برای دریافت خدمات مشاوره ویژه و بهرهمندی از خدمات اوراق قضایی، عدل آرا مدارک و اطلاعات او را که به پیوست درخواست یا سؤال توسط کاربر بارگذرای شده است، در اختیار وکلا و کارشناسان مربوط فعال در پلتفرم عدل آرا قرار دهد.
۴. کاربر میپذیرد که جهت بهرهمندی از تالار ارزیابی که مستلزم پرداخت هزینه مجزا است، هزینههای مربوط را با اطلاع کامل پرداخت میکند.
۵. کاربر میپذیرد که عدل آرا فقط وظیفه پشتیبانی از خدماتی را بر عهده دارد که در بستر پلتفرم عدل آرا ارائه میشود. پیگیری و پشتیبانی خدماتی که پیگیری یا تاثیر آنها خارج از فضای سامانه عدل آرا باشد، از عهده عدر آرا خارج است.
۶. کاربران میپذیرند که هزینههای اعلام شده از سوی عدل آرا بسته به نوع خدمت درخواستی متغیر باشد.
۷. ثبت درخواست مشاوره تلفنی برای کاربر به صورت رایگان انجام میشود. درخواست مشاوره تلفنی فوری شامل هزینه است که این هزینه با توجه به تغییر نرخ در لحظه در سایت قابل رویت است.
۸. در صورت تخطی کاربر از هر یک از الزامات و شرایط بهره مندی از سایت و سامانه، عدل آرا این اختیار را دارد که دسترسی کاربر را بسته به تخطی صورت گرفته به صورت موقت یا دائم مسدود نماید.
۹. قابلیت ثبت درخواست مشاوره گروهی در سامانه عدل آرا فقط برای ثبت درخواستهای حقوقی و پرسیدن سوالات مربوط به مسائل حقوقی است. در صورتی که تشخیص داده شود کاربری درخواستی غیر از درخواست خدمت حقوقی برای وکلا و کارشناسان ثبت کرده است، عدل آرا میتواند بدون اطلاع قبلی حساب کاربر را مسدود سازد.
۱۰. در صورتی که درخواست کاربر دارای ابهام باشد، عدل آرا میتواند برای حفظ کیفیت ارائه خدمات خود، به صورت تلفنی، پیامکی، تیکت یا ایمیل، جهت شفافسازی درخواست با کاربر در ارتباط باشد. در صورت عدم پاسخگویی یا همکاری کاربر برای شفاف شدن درخواست، عدل آرا رسیدگی به این درخواست را متوقف میسازد.
۱. وکلا و کارشناسان همکار در پلتفرم عدل آرا، متعهد هستند اطلاعات هویتی و حرفهای خود که شامل ارائه پروانه وکالت، کارشناسی و تمدید اعتبار قانونی است را کاملا واقعی ثبت کنند. مسئولیت هرگونه مغایرت یا عدم انطباق اطلاعات بر عهده وکیل یا کارشناس حقوقی مربوط است.
۲. در صورت تشخیص ثبت اطلاعات اشتباه و غیرواقعی توسط کارشناس حقوقی یا وکیل، عدل آرا مجاز به مسدودسازی دسترسی نامبرده است.
۳. وکلا و کارشناسان میپذیرند از هرگونه تبلیغ و ارتباط با کاربران در سامانه (خارج از فضای تعریف شده برای حل مشکلات حقوقی ثبت شده توسط آنها) امتناع نمایند و تمامی مقررات سایت را رعایت کنند.
۴. وکلا و کارشناسان میتوانند در زمان ثبتنام، تخصصهای خود را اعلام کنند یا از بین تخصصهای تعریف شده مورد مرتبط با دانش و مهارت خود را انتخاب نمایند. در صورتی که احراز شود وکیل یا کارشناس، دارای تخصص ادعا شده نیست، حساب کاربری او بدون اطلاع قبلی مسدود می گردد.
۵. وکیل و کارشناس حقوقی، متعهد میگردد در صورت دسترسی به مدارک و اسناد کاربری که درخواست مشاوره ثبت کرده است، در حفظ حریم خصوصی و محرمانه نگه داشتن اطلاعات وی کوشا باشد. این تعهد به عدم افشا حتی بعد از اتمام همکاری وکیل یا کارشناس حقوقی با آن پرونده نیز صادق است. در صورت بروز هرگونه تخطی از این بند، جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارد به کاربر بر عهده وکیل یا کارشناس متخلف است.
۶. وکیل و کارشناس متعهد می شوند که جهت ارائه خدمت مشاوره یا تنظیم اوراق قضائی مطابق با قوانین جاریه، رویه قضائی و عرف حاکم و تمامی تخصص خود را به کاربرد.
۷. در صورتی که احراز گردد پاسخ یا مشاورههایی که وکلا و کارشناسان در اختیار کاربران قرار میدهند، رونوشت یا کپی از سایتهای اینترنتی است، این رخداد حاکی از عدم تعهد وکیل به رعایت مصلحت کاربر است و حق الزحمه آن خدمت از سوی عدل آرا به وکیل یا کارشناس حقوقی متخلف پرداخت نمی گردد.
۸. بر اساس امتیازدهی کاربران، میزان رضایت مندی آنها از ارائه خدمت وکلا و کارشناسان سامانه عدل آرا مشخص میشود. به این ترتیب وکلا و کارشناسانی که بیشترین امتیاز را کسب کردهاند در صورت تمایل خودشان در تالار ارزیابی پذیرفته میشوند.
۹. وکلا و کارشناسانی که در تالار ارزیابی پذیرفته شدند متعهد هستند خارج از مسائل غیرحرفهای (از جمله تعصب و …) نسبت به کاملترین و بهترین پاسخی که از وکلا و کارشناسان دیگر دریافت شده است، امتیاز دهند.
۱۰. هنگام پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربر، از درج پاسخهای متضاد، بلا استفاده، گمراهکننده و مبهم خودداری نمایید. در صورتی که قادر به ارائه یک پاسخ دقیق و کاربردی به کاربر نیستید، از درج پاسخ خودداری و درخواست کاربر را رد کنید.